Vecka 31 & 32

Hej!
 
Blev uppdatering för två veckor även denna gång! :o)
 
Julafton blev ett lugnt firande hemma själva för vår del, Emma fick magsjuka på julaftons morgon stackarn... Men det blev faktiskt en väldigt mysig julafton och vi hade den mesta maten hemma samt att det ordnade sig med Tomte (det blev pappsen) så även han kom på besök och vi hade massor med klappar till skruttan! *ler* Emma kräktes bara några ggr på morgonen och sen var hon piggelin hela dagen så vi duschade och klädde upp oss som vanligt! Det var fint! :o)
 
Jag och Emma på julafton       Mina älsklingar                Emma och Tomten :o) 
                  
 
Juldagen åkte vi upp till min familj i Söderhamn och där stannade vi ända till fredag sen kände vi att vi ville åka hem för Emma stackarn kräktes typ en gång varje natt fram tills dess förutom natten mot torsdagen, så vi hann tom ett besök på VC i Söderhamn för att kontrollera så hon inte hade blivit sjuk i något annat, men det var det som tur var inte! :o)
 
Jag och älsklingen hos mamma
 
Nyårsafton firade vi hemma med söta Lotta, Patrik, Noah och Alicia! Det blev en toppenkväll!! :o) God middag som bestod av helstekt fransyska av älg med klyftpotatis och ungsrostade rotfrukter! *mums* till efterrätt åt vi Gino! Yammi!! :o) Barnen lekte non stop från att dom kom till oss tills att dom åkte hem, Emma tyckte att det var jätte kul att ha dom här! :o)
 
Kidsen på Nyårsafton        (Stora) Jag och Lotta på nyår
      
 
Summering av mina senaste grav.veckor just nu är att det är tuuuuungt, jag kan inte äta för mycke för då går flera timmar åt till att smälta maten och då är det jätte tungt att vara lilla jag för allt känns jobbigt och pulsen går upp bara av att jag står upp en liten stund *pust*
Halsbrännan kommer lite då och då, mest på kvällarna. Bebisen sparkar inte lika mycke nu, har nog med storleken att göra och det blir även så när bebisen ligger med huvudet neråt också berättade min barnmorska! :o)
Vi var hos MVC i fredags på vanlig kontroll och allt såg bra ut! SF måttet var ca 33 cm, hjärtljudet låg på 132 och den lill* låg med huvudet neråt (inte fixerat ännu), jag anade att den låg med huvudet ner för jag tycker mig ha känt den lilla rumpan uppåt dom senaste dagarna, kul att det stämde! :o) Både jag och Erik fick möjligheten att känna bebbens lilla huvud (!!) *ler* det var jätte häftigt, och det kändes så litet! :o)
Emma var med på besöket även denna gång och jag blir så stolt över henne många gånger, hon lekte lugnt med leksakerna som vanligt och visste att besöket gällde för mamma och hon frågade inte en enda gång om vi var klara snart el nåt sånt! :o) Jag tror att hon tycker att det är lite roligt att följa med dit! :o)
 
Vecka 31           Vecka 32
    
Igår ägnade vi hela dagen åt att sortera och rensa i vårt förråd för vi har ääääääntligen fått ett externt förråd så ny kunde vi flytta ut vissa saker dit och göra fint i förrådet här inne! :o) Det var projekt nr 1!
Nu ska vi börja med projekt nr 2 och det är att vi ska flytta ut Emmas saker från hennes rum så vi kan göra iordning det till vårt nya sovrum!
Projekt nr 3 är at göra i ordning vårt nuvarande sovrum till Emmas nya rum! :oD Emma ska alltså få ta över vårt stora rum för hon får inte plats längre i sitt rum med alla sina leksaker *ler* och vi ska även göra i orning en liten hörna i Emmas rum som skötdel för bebisen!
Dessa projekt ska vara klara innan bebben kommer! :o)
 
Nu har nedräkningen av jobbveckor börjat också, nu har jag 5 veckor kvar att jobba innan jag får gå hem! :o)
 
Ha det gott! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0