Vecka 34!

Japp! Jag är snabbast på att uppdatera min blogg *hehe* eller hur!? ;o)

Vi är nu i vecka 34! Idag mår jag ganska bra och vi har varit till barnmorskan idag.
SF måttet ligger nu på 33 cm, hjärtljuden låg på 135, vågen visade med sin grymma display att jag har gått upp 21 kg hittills, dom ska bort när lill-fisen har kikat ut kan jag lova! :o) Hon kände efter var lill-hjärtats huvud var, det ligger neråt, 3:e gången i rad nu så det känns skönt, den har dock inte fixerat sig ännu men det borde inte vara så långt borta tycker jag!? :o)

Vecka 34 (33+5, taget idag)


Fick en kallelse hem i brevlådan idag om att jag ska in för vaccinering den 20:e kl 10..... Men vi har bestämt oss för att jag inte ska vaccinera mej för vi tycker att allt känns så osäkert, det är så oprövat, läkarna kan inte svara rakt på våra frågor utan svarar endast att "vi rekomenderar alla att ta detta" osv så nån annan som vill ha vaccin kan få mitt ist för vi vill inte riskera att nåt händer med vår lilla ängel i magen! :o)

Har börjat spegla mej ganska mycke nu den sista veckan, dels för att kolla om inte magen har börjat sjunka än *längtar* för då vet vi att det börjar hända nåt iaf, den andra anledningen är att jag vill kolla på magen mycke nu för ganska snart är den borta och då finns det risk att jag kommer att sakna min "lilla" bulle.... Konstig känsla *haha* för samtidigt som jag vill bli av med magen så jag kan leva normalt igen så kommer jag samtidigt att sakna den! :o)

Efter barnmorskan så åkte jag och älsklingen ner på stan och shoppade lite julklappar, vill göra det nu innan lill-fisen kommer för då kan det vara skönt att bara få vara hemma och "skola" in oss i våra nya roller som mamma och pappa! :oD
Jag passade även på att köpa en amnings-bh, bra att ha en nu innan så jag kan packa ner den i BB-väskan. Sen var vi in på "Village" och där hittade vi en barnbok (en sån man skriver i när barnet föddes, dess första ord osv) som heter "Lilla hjärtat" *åååå* utav alla böcker vi bläddrat i så har vi inte hittat en enda som har tilltalat oss, men denna var heeeelt rätt tyckte vi! Jag hade gråten i halsen flera gånger när vi stod där och bläddrade, hormonerna som spökar antar jag *haha*

Nu ska jag slå in lite paket!! :oD *mysit*

Ha det toppen alla ni!

*Kramisar*

Kommentarer
Postat av: m

2009-10-09 @ 13:35:31
Postat av: Marie

Hej gumman,

Jag råkade visst bara skriva ett M i förra kommentaren :P



Kul och läs att allt går bra för er :)

Nu är de verkligen inte långt kvar.. tiden går så fort.

Tycker de var nyss du berätta om lilla pyret :)



Jag och Lisa har pratat om att komma till er, innan bebben kommer.. är de något som går för sig? :)

Du kan höra av dig till mig om de går fint , på sms el ringa.. du gör som du vill ;)



Jag sitter inte och smygsurfar nu om du tror de :P jag fick faktiskt gå hem tidigare idag, jag ska åka till karlstad med mamma..:)



Ha de så himla bra nu, och ta hand om dig o mannen :D o pyret ;)



Massa kramar

2009-10-09 @ 13:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0