Vår lilla Hugo har kommit!!!! :oD

Äntligen har vår älskade lilla bäbis kommit!!!
 
Det blev en liten pojke (precis som vi misstänkte) som har fått namnet Hugo! :oD
 
Hugo föddes tisdagen den 5/3 kl 22,58. Han var 50 cm lång och vägde 3947 gram! :o)
 
Allt gick väldigt snabbt!
Kl 19 på kvällen hade jag ca 9 minuter mellan värkarna och var fortfarande osäker på om förlossningen verkligen var igång. Jag ringde då förlossningen och dom kunde inte heller svara helt säkert så barnmorskan som jag pratade med sa att hon gissade att det var förlossningen som hade börjat starta upp men att det kunde hon inte säga säkert och om det bara var kraftiga förvärkar så kunde det fortfarande dröja upp till en vecka innan det drog igång på riktigt.
Efter en liten stund så bestämde vi oss iaf för att ringa efter Eriks föräldrar så dom fick komma och hämta Emma utifall det skulle bli förlossning!
Direkt efter att Emma hade åkt så började värkarna att göra riktigt ont och dom kom mycket tätare! Runt kl 20,15 ringde jag förlossningen igen och då hade jag 1-2 minuter mellan värkarna så då ville dom att vi skulle komma in för en koll.
Vi blev inskrivna vid 20,50 och jag var då öppen 5 cm, så vi blev kvar! ;o)
Kl 22,30 tog dom hål på hinnorna för att dom skulle kunna ha koll på Hugos puls med hjälp av en elektrod i huvudet för det gick inte att mäta på något bra ställe på min mage, han gömde sig för bra för det! *hihi*
Kl 22,40 började krystvärkarna och kl 22,58 var underverket ute!! <3
 
Allt gick jätte bra och vi mådde alla bra och jag och älsklingen var tom pigga efteråt! :o)
 
Vi åkte hem från BB dagen efter och allt rullar på fint här hemma! Storasyster Emma tycker verkligen om sin lillebror och hon är sååå söt med honom! :o) <3
 
Nu håller vi på och anpassar oss till att vi har blivit en till liten i familjen. :o) Emma har lite bearbetning kvar att göra vad gäller delad uppmärksamhet, men det ska nog gå bra! :o) Vi försöker att fördela vår uppmärksamhet så rättvist som möjligt så att alla ska få det bra! :o)
 
Vi är så glada att vi fått en av varje kön!! :oD Det ska bli jätte kul att få uppleva båda världarna! :o)
 
Vår älskade Hugo! :o)
 
Våra underbara barn! Första gången i storasysters famn! :o)
 
Första kvällen hemma!
 
Hugo! <3
 
Kvällsmys med mamma!         
   
 
Pappa & son! <3
    
 
Nu ska vi bara njuta och ta hand om varandra! :o)
 
Ha det så bra! :o)
 
Kramar från oss! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0