Vecka 37!

Trött, trött, trött!....tung, tung, tung....Just så jag känner nu för tiden!
Jag har ungefär samma rutiner som ett litet barn.. Vaknar, pigg och vaken i ca 1,5 timme sen kommer den.... TRÖTTHETEN *gäsp* :o/ så den senaste tiden har jag sovit flera timmar på em och ändå kunnat somna samma tid på kvällen sen!? Även Emma och Erik har sovit på em dom senaste dagarna när Emma har varit sjuk... Vi är oss inte riktigt lik i vår familj för tillfället! Det är tröttigt! Det känns verkligen att vi är i slutet av graviditeten nu! Ska bli jätte skönt när skrutten i magen har kommit ut så jag/vi kan få tillbaka mamman/flickvännen här hemma igen! :o) *längtar*
Fogarna i ryggen känns iaf lite bättre och det gör att jag kan röra mig mer och bistå med med mer här hemma så älsklingen kan få vila lite han oxå! Han har varit så underbart hjälpsam dom senaste månaderna när jag har haft det som tuffast med ryggen! Älskar dig bejbi! :o)
 
Jag har börjat få mycke förvärkar nu, inte bara sammandragningar längre! Känns lite som lätt mensvärk vissa gånger och det skulle vara normalt att man kunde känna så nån vecka innan förlossningen startar på riktigt sa min barnmorska! :o) Om jag ska gissa så tror jag att förlossningen kommer att starta inom 2 veckor! Inget jag har ställt in mig på dock för då kan det bli väldigt jobbigt om det inte blir så! :o) Känns att det är väldigt mycket som händer i kroppen nu, förutom förvärkarna så får jag ibland ett starkt och hårt tryck neråt, känner av fogen fram lite nu oxå, höfterna är ömma och känns nästan lite "lösa"! På fredag ska vi på nästa MVC besök så får se då om den lill* kanske har fixerat sig nu!? :o) Denna gången ska både jag och älsklingen på mötet för vi ska prata och prova lite förlossningsställningar (!!) *ler* det närmar sig verkligen på riktigt nu! :oD På onsdag ska vi även på profylaxkurs, det ska bli jätte intressant och förhoppningsvis kan det hjälpa så jag klarar förlossningen med bara lustgasen! :o)
 
Bebben i magen är så stor och stark nu att ibland när jag ligger ner och den böjar röra på sig så gör den att min kropp oxå rör sig! *hihi* det ska bli sååååå mysigt när vi får träffa vårt andra barn *längtar* :oD
 
Vecka 37
 
Ha det bra! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0