Vecka 35 & 36

Gick in i vecka 36 i torsdags. Jag är fortsatt sjukskriven på 100% resten av den arbetstid som jag hade kvar fram till att jag skulle gå på mammaledighet. Känns både bra och konstigt. Det är ooooootroligt skönt att få vila mer på dagarna och det märks på både min rygg och på mitt humör, jag har så mycke bättre tålamod över till min lilla skrutta nu oxå! Det känns jätte bra i mitt mamma-hjärta! :o)
Det som känns konstigt är att det blev ett så plötsligt avslut på jobbet, var där i onsdags och hämtade mina saker och så fick jag jätte fina blommor! :o) Jag trodde ju att jag skulle jobba några veckor till så jag hade planerat att ordna med fika och så till min sista dag, men det blidde inte så! Men det blev ett bra avslut ändå tillslut! :o)
 
Var hos MVC i onsdags och allt ser fortsatt bra ut! :o) SF måttet låg på 35 cm, järnvärdet var mycke bättre, hjärtljudet låg på 142 och huvudet är lite nedsjunket i bäckenet nu, fortfarande inte fixerat men ligger i rätt position iaf! :o)
Vi gick även igenom mitt förlossningsbrev och förlossningen som jag hade med Emma. Nästa möte så ska vi gå igenom lite olika förlossningsställningar så då ska älsklingen oxå vara med på mötet! Kan vara bra! :o)
Den 13/2 ska vi även iväg på profylaxkurs, det ska bli intressant!
Vi är så himla nyfikna på vem som väntar där inne! :o) Ska bli jätte mysigt när den kommer ut! :o)
 
Det har börjat bli lite svårt att sova nu (utöver de besvär jag redan har med fogarna på natten alltså), jag vaknar av att jag blir öm och "trött" i den höft som jag ligger på så jag måste vända mig ofta, och det är som jag tidigare berättat om fogarna inte så lätt! *hehe* inte lätt att vara höggravid! ;o)
Skrutten som bor i magen rör sig mycke mindre sen några dagar tillbaka, måste vara för att det börjar bli trångt i magen nu! *ler*
 
Vecka 35              Vecka 36
       
 
Ha det bra! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0